Bezár
Chat a könyvtárossal (Nem elérhető)

Hallgatói igény- és elégedettségmérés eredménye

nyitókép

Ezúton tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy elérhetők a 2024-es Hallgatói igény- és elégedettségmérés eredményei.

Célunk, hogy az eredmények tükrében továbbfejlesszük szolgáltatásainkat, és még inkább megfeleljünk a hallgatói igényeknek.

Honlapunkon betekintést nyújtunk a felmérés megállapításaiba, valamint részletesebb elemzéseket is elérhetővé tettünk az érdeklődők számára.



A 26 798 jogosult hallgató közül 1 048 (3,9%) töltötte ki a kérdőívet, többségük (77%) 18–24 éves.

A kitöltők 91%-a (956 fő) nappali tagozatos hallgató.



Kommunikáció

A legnépszerűbb felületek – mint a könyvtári honlap, a Facebook és az Instagram – mellett a hallgatók harmada a könyvtári hírlevélből, míg 21%-uk a kihelyezett plakátokból tájékozódik.



Könyvtárhasználati szokások

A hallgatók elsősorban egyéni tanulás céljából veszik igénybe a könyvtári tereket, ahol nyugodt környezet várja őket. A legtöbben rendszeresen, alkalmanként vagy heti több alkalommal is ellátogatnak a könyvtárba. A látogatók a könyvtári szolgáltatások széles körét aktívan használják, és a hagyományos kölcsönzés mellett a csoportos tanuláshoz kialakított közösségi tereket is igénybe veszik, amelyek lehetőséget biztosítanak közös projektek, prezentációk vagy vizsgafelkészülések lebonyolítására.



Könyvtári nyitvatartás

A válaszadók 32%-a szorgalmi időszakban csak napközben szeretné használni a könyvtárat, 21% este 20 óráig és további 21% max. este 22 óráig. Ezzel szemben a vizsgaidőszakban a legtöbben éjfélig vagy akár hajnalig is szívesen tanulnának a könyvtárban. A válaszadók 15%-a vizsgaidőszakban nem tanulna a könyvtárban.

Könyvtári szolgáltatások

A hallgatók többségében pozitívan nyilatkoznak a könyvtári szolgáltatásokról. A hallgatók nyitottak a digitális dokumentumok használatára, ugyanakkor továbbra is jelentős igény mutatkozik a nyomtatott könyvek iránt.

A kölcsönzés, előjegyzés és hosszabbítás a legkedveltebb szolgáltatások, amelyekkel a hallgatók 95%-a elégedett. A szakirodalmi segítségnyújtás és tájékoztatás is kiemelkedően pozitív megítélést kapott, 94%-os elégedettséggel. A nyomtatás, fénymásolás, szkennelés szolgáltatással a kitöltők 85%-a elégedett. 


Könyvtári személyzet

A könyvtári személyzet segítőkészségét és a könyvtárosok szakmai hozzáértését a kitöltők 86%-a pozitívan értékelte.



Összegzés

A 2024-es Hallgatói igény- és elégedettségmérés eredményei azt mutatják, hogy a könyvtári szolgáltatások iránt továbbra is élénk és tartós érdeklődés mutatkozik.

A könyvtárhasználati adatok azt mutatják, hogy a hallgatók számára elengedhetetlen a nyugodt, tanulásra és kutatásra alkalmas környezet.

A könyvtár ennek érdekében már számos fejlesztést végrehajtott, és a jövőben is kiemelten figyel arra, hogy biztosítsa a csendes tanulási tereket, a kényelmes bútorokat és a hosszabb nyitvatartást. A dokumentumszolgáltatások színvonala továbbra is magas, és folyamatosan alkalmazkodnak a hallgatók igényeihez.

A könyvtár meglévő kommunikációs csatornái és a kommunikációs stílusa megfelelnek a hallgatók elvárásainak, az aktualitások, szolgáltatások és könyvtári hírek azokon a platformokon jelennek meg, amelyeket a hallgatók aktívan használnak.

A könyvtár célja, hogy a hallgatók számára ne csak megfelelő szakirodalmat és szakértői támogatást biztosítson, hanem egy modern, kényelmes és jól felszerelt tanulási környezetet is, amely hosszú távon elősegíti sikerességüket.




Trackback link:
logo

Adatainak védelme fontos számunkra - a választás az Öné.

Engedélyezi, hogy összegyűjtsük és felhasználjuk az adatait, ezáltal személyre szabhassuk az Ön számára nyújtott szolgáltatásainkat?

Állítsa be az Ön számára elfogadható viselkedési módokat vagy látogassa meg e célból létrehozott bővebb információt tartalmazó oldalunkat, hogy tájékozódjon a lehetőségeiről!

(*) Szükséges elemek

Egy olyan weboldal használatához, mint amilyen a miénk is, elengedhetetlenül szükséges bizonyos elemek elhelyezése a böngészőjében arra az időre, amíg oldalunkat látogatja. Ha ehhez nem járul hozzá, sajnos nem tudjuk megjeleníteni Önnek honlapunkat.

Az ügyfelek visszajelzései - mondják el véleményüket

A visszajelzések űrlapjai, az előugró felmérések és az adatok követése segít megérteni, hogyan használják szolgáltatásainkat és webhelyeinket, valamint rajtuk keresztül lehetőséget biztosítunk a visszajelzésre is.

Hibaelhárítás - segít nekünk azonosítani és megoldani a problémákat

Annak érdekében, hogy jobban megértsük a tapasztalataikat, az online viselkedésével kapcsolatos adatokat gyűjtünk a hibák azonosítására és azok megoldására.

Ha a későbbiekben meg akarja változtatni a beállításokat, kattintson az oldal alján található hivatkozásra!