Bezár
Chat a könyvtárossal (Nem elérhető)

Könyvajánló

Kiadó:
ISBN:
978-963-9412-78-1
Kiadás éve:
2010
Mű a katalógusban:

Példák az iskolai konfliktusok kialakulására és kezelésére

A könyv az iskolai élet eseményeiről szól, az elbeszélés-gyűjtemény, a gyakorlati kézikönyv és az elméleti szakkönyv harmonikus együttese. A szerzők kitűnően ismerik az iskola belső világát, és nem riadnak vissza az ún. kényes témáktól sem, mint pl. a fenntartó és a nevelőtestület konfliktusa egy igazgatóválasztás kapcsán, vagy a családi tragédia, az apa hirtelen halálakor nyújtott pedagógusi segítség leírása. Az esetek a tanítási órán kívüli helyzeteket is bemutatják (kirándulás, táborozás, a napközis élet stb.). A kötet néhány nyitott, „befejezetlen” történetet is tartalmaz. Ezek még inkább elgondolkodtatnak, például arról, vajon hogyan oldható fel a tanítónál a gyerek nem megfelelő viselkedése miatti csalódottság, megbántottság és az ezt követő távolságtartás....

A szerzők a könyv minden fejezetéhez összeállították a történetekkel összefüggésbe hozható Kulcsszavak gazdag listáját. Ezek segítenek a történetekben előforduló helyzetek, jelenségek, cselekvéses és szóbeli megnyilvánulások azonosításában, vagyis abban, hogy pedagógiai és pszichológiai ismereteink birtokában szaknyelven is megnevezzük őket. A Kulcsszavak az általános-, a fejlődés- és neveléslélektan, a szociál- és a klinikai pszichológia, valamint a neveléstudomány és a gyógypedagógia fogalmait, törvényszerűségeit foglalják magukban.
Az esetekhez gondosan összeállított Feldolgozási szempontok tartoznak. A szempontok négy „kategóriában”, a pedagógusok, a szülők, a diákok és a pedagógusjelöltek számára készültek. Lehetőséget nyújtanak eddigi tanulmányaikban szerzett ismereteik alkalmazására, továbbépítésére, és (élet)tapasztalataik felidézésére. A módszerkínálat bőséges: szerepjáték, „pszichodráma”, elemzés, értelmezés, saját tapasztalatok, életesemények felidézése, véleményalkotás, a történetben fellelhető jelenségek hátterének, okainak, elméleti vonatkozásainak megkeresése, pl. a szakirodalomban, amely csoportos beszélgetés, vita, esetleg egyéni konzultáció és gyakorlati feladat keretében valósulhat meg.
A kötet a pedagógusképzés hallgatói és a gyakorló pedagógusok számára egyaránt hasznos olvasmány, és sok tanulsággal szolgál az iskolás korosztály szülei, valamint – osztályfőnöki órákon való eset-megbeszélések révén – a tanulók számára is.

logo

Adatainak védelme fontos számunkra - a választás az Öné.

Engedélyezi, hogy összegyűjtsük és felhasználjuk az adatait, ezáltal személyre szabhassuk az Ön számára nyújtott szolgáltatásainkat?

Állítsa be az Ön számára elfogadható viselkedési módokat vagy látogassa meg e célból létrehozott bővebb információt tartalmazó oldalunkat, hogy tájékozódjon a lehetőségeiről!

(*) Szükséges elemek

Egy olyan weboldal használatához, mint amilyen a miénk is, elengedhetetlenül szükséges bizonyos elemek elhelyezése a böngészőjében arra az időre, amíg oldalunkat látogatja. Ha ehhez nem járul hozzá, sajnos nem tudjuk megjeleníteni Önnek honlapunkat.

Az ügyfelek visszajelzései - mondják el véleményüket

A visszajelzések űrlapjai, az előugró felmérések és az adatok követése segít megérteni, hogyan használják szolgáltatásainkat és webhelyeinket, valamint rajtuk keresztül lehetőséget biztosítunk a visszajelzésre is.

Hibaelhárítás - segít nekünk azonosítani és megoldani a problémákat

Annak érdekében, hogy jobban megértsük a tapasztalataikat, az online viselkedésével kapcsolatos adatokat gyűjtünk a hibák azonosítására és azok megoldására.

Ha a későbbiekben meg akarja változtatni a beállításokat, kattintson az oldal alján található hivatkozásra!